restaurant tresor calafat

restaurant tresor calafat

mall ElectroputereParc-Craiova

mall ElectroputereParc-Craiova

vineri, 31 august 2012

BATALIA DE 1 MILIARD DE EURO. VINDEM PORTUL CONSTANTA ca sa intram in Schengen?...pe cand si aerul pe care-l respiram ???

Romania va afla luna viitoare verdictul in privinta intrarii in Spatiul Schengen. Dincolo de “fumigenele” lansate de olandezi, ce acuza coruptia si problemele de la frontiera, adevarata miza pentru obtinerea vizei o constituie, potrivit unor experti, privatizarea CN Administratia Porturilor Maritime Constanta, o afacere evaluata, neoficial, la 1 miliard de euro.

Olandezii sunt singurii care se opun pentru aderarea Romaniei la Schengen. Inca de anul trecut s-a spus ca adevarata miza ar fi una economica, nu cea legata de coruptie si crima organizata.

"Olanda santajeaza Romania cu intrarea in Schengen, pentru a obtine mai repede si in conditii foarte avantajoase managementul privat asupra Portului Constanta si, practic, controlul fluxului de marfuri pentru Europa si mentinerea Portului Constanta intr-o zona mediocra din punct de vedere al volumului marfurilor si al cifrei de afaceri", declara senatorul PSD Marius Bota.

Potrivit analistilor, acuzele isi au o logica economica. “Daca Romania intra in Spatiul Schengen, ar putea ameninta suprematia Portului Rotterdam, cea mia mare poarta de intrare a marfurilor extracomunitare in Europa”, explica expertul in transporturi Gabriel Marinescu.

“Prin noile facilitati obtinute si prin sprijinul declarat al americanilor pentru acest proiect, Portul Constanta ar ameninta suprematia olandeza”, considera expertul, citat de DailyBusiness.ro

Acesta ar fi si motivul pentru care olandezii s-au grabit sa semneze un protocol de colaborare intre Portul Rotterdam si Portul Constanta, iar firmele olandeze s-au aratat interesate sa preia portul romanesc.

Prin acordul de colaborare, Romania se angajeaza, practic, sa predea managementul strategic asupra Portului Constanta in mana olandezilor, afirma senatorul Bota.

Iar pana la preluarea totala a portului n-ar mai fi decat un pas. "Acest lucru, facut pe sest, este inadmisibil si ar fi trebuit discutat in CSAT", mai spune Bota.

Cum am dat Petrom austriecilor ca sa intram in UE si Autostrada Transilvania americanilor de la Bechtel ca sa intram in NATO, asa vom da Portul Constanta olandezilor pentru viza SchengenDan Manoliu, expert in transporturi

Bineinteles, ministrul Anca Boagiu respingea aceste acuzatii si declara ca este in interesul Romaniei sa colaboreze cu olandezii.

La randul sau, ambasadorul Olandei la Bucuresti afirma ca “nu exista nicio legatura intre aderarea Romaniei la Schengen si orice posibila colaborare in ceea ce prive?te portul Constanta.

"Vrem sa subliniem ca dezvoltarea portului Constanta este mai presus de toate in interesul Romaniei, iar Olanda (Rotterdam) si-a oferit experienta internationala binecunoscuta. Este un semn clar ca Olanda si comunitatea de afaceri din Olanda apreciaza excelenta relatie bilaterala", mai arata Ambasada intr-o declaratie pentru NewsIn.

“Portul Constanta si sectorul logistic sunt printre principalele puncte de interes pentru companiile din Olanda care vor sa investeasca in Romania”, arata Bernard Wientjes, presedintele Confederatiei Patronale Olandeze, intr-un interviu acordat HotNews

Autoritatile se fac ca ploua in port

Autoritatile de la Bucuresti evita sa vorbeasca oficial despre situatia Portului Constanta. Intr-un mod de-a dreptul suspect, intreaga poveste a fost trecuta sub tacere.

"Pe surse" insa, aflam ca in aceasta perioada au loc negocieri intre cele doua parti, a caror finalitate o vom vedea in septembrie.

“Daca vrem viza Schengen, va trebui sa facemcompromisuri olandezilor. Cred ca vom asista in curand la un ceremonial foarte interesant in care Guvernul Ponta ne va anunta, cu pompa, preluarea managementului Portului Constanta de catre olandezi”, spune economistul Cristian Dinulescu, pentru DaiyBusiness.ro

“De privatizare se va vorbi, cel mai probabil, abia dupa alegerile generale”, mai spune acesta.

Cert este ca Guvernul va avea de castigat. Vanzarea Portului Constanta va aduce bani la buget, indiferent daca acesta va fi concesionat, vandut prin licitatie directa sau pe bursa.

Principala poarta catre Europa Centrala si de Est

Intrebarea este insa daca Romania va castiga din aceasta afacere? Peter de Ruiter, liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica din PwC Romania, afirma anterior ca Romania are potential de a deveni una dintre rutele comerciale majore in viitor, prin intermediul portului Constanta.

"Romania are potential de a deveni, prin intermediul portului Constanta, principala poarta de intrare a bunurilor provenind din Estul Asiei si Orientul Mijlociu catre Europa Centrala si de Est, si astfel de a ajunge una dintre rutele comerciale majore din viitor”, a declarat expertul PWC.

Are insa Romania capacitatea de a gestiona acest potential? Expertul in transporturi Dan Manoliu crede ca discutia este una politica. “Tehnic suntem capabili sa devenim, prin Portul Constanta, principala poarta a Orientului catre UE. Numai ca totul se joaca la nivel politic. Nu cred ca avem politicienii capabili sa reziste intereselor”, a mai spus Peter de Ruiter.

In plus, noteaza expertul, este nevoie de investitii uriase pentru dezvoltarea facilitatilor portuare, iar Romania nu are acesti bani. “Sper sa se ajunga, pana la urma, la o concesiune, nu la vanzare. Altfel ne vom trezi ca nu mai avem nici port, dupa ce am vandut Petrom, retelele de electricitate si gaze etc”, a mai spus acesta.

3 comentarii:

  1. De ce va mai mira treaba asta ? Romania nu e tara , ea mereu a fost si ramane o biata colonie sau pasalic cum zic turcii.Uitati-va la toate natiile astea de pe pamant si veti vedea ca au un semn dinstinctiv fiecare , numai noi romanii nu .
    Nemtii sunt blonzi , au ochii verzi si capul alungit .
    Chinezii au ochii oblici si parul drept si sunt scunzi.
    Italienii sunt potriviti de statura , putin creoli si au majoritatea parul cret.
    Ungurii sunt inalti ,au mustata si perseverenti.
    Bulgarii au capul mare si sunt in general mai prostovani.
    si lista poante continua la nesfarsit cu indienii , cu englezii , cu francezii etc
    Numai noi romanii suntem si inalti si scunzi si slabi si grasi si cu parul cret si cu el ca dracu ,cu ochii in toate felurile si cu mustata si fara , deci nimic dinstinct al nostru sa zici dintr-un grup ,,uite aceia cred ca sunt romani'' .
    La romani acea bruma de patriotism care se mai manifesta cred ca se refera la un soi de patriotism personal , adica la ce e al tau ca individ , nu ca un bun al tuturor , adica tara , fiindca NU SE VEDE FRATILOR !

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei hai na lasa nene ca si romanii ii recunosti dupa faptul ca sunt hotii hotilor .Din 5 milioane care sunt pe afara sa nu exxagerez da cred ca 3 milioane se ocupa cu ciorditul .

    RăspundețiȘtergere
  3. cam asta e politica externa a USL.au vandut petrom,au facut contractul cu bechetel si acum vor sa vanda portul.cand nu te mai baga nimeni in seama din cauza ca puti a comunism trebuie sa mituiesti ca sa le cumperi bunavointa.

    RăspundețiȘtergere