restaurant tresor calafat

restaurant tresor calafat

mall ElectroputereParc-Craiova

mall ElectroputereParc-Craiova

miercuri, 19 noiembrie 2014

Analiza ziarului AdC despre campanie: Stilul de campanie ,,door to door " a fost depasit si anihilat de campania practicata pe Facebook. VEZI AICI cine a facut diferenta:

La trei zile dupa incheierea celui de-al doilea tur de scrutin pentru prezidentiale sunt inca voci, deloc putine , care se chinuie probabil dintr-o plafonare din p.v. conceptional, sa isi explice cum de s-au pierdut aceste alegeri cand ele pareau deja castigate inainte de inceperea jocului .
O judecata la rece si extrem de obiectiva realizata de catre redactia ziarului Adevarul de Calafat , arata doua cauze fundamentale  care se decanteaza mai bine decat toate celelalte exprimate pana acum in spatiul public:
Prima se refera la campania de pe Facebook a candidatului Klaus Iohannis ,extrem de sustinuta si bine gandita de catre echipa de strategi , care a penetrat extraordinar in randul tinerilor , efectul fiind unul devastator pe sistemul bulgarelui de zapada .
Cea de a doua cauza, o reprezinta familiile ramase in tara a celor plecati la munca in strainatate, si care nu au putut sa voteze la primul tur de scrutin in sectiile organizate la ambasade. 
Marea majoritate a celor care au facut analize in acest sens au spus sec si fara prea mare profunzime , ca votul din diaspora a fost decisiv. 
Adevarat, dar doar pe sfert ...
Numai ca, veti vedea in continuare ca diaspora a reprezentat doar o mica necunoscuta in aceasta ecuatie extrem de complexa pentru unii dar extrem de simpla pentru altii , analiza fiind mult mai profunda si mai reala daca s-ar fi mers mai departe cu ea.
Sa le luam pe rand ...
CAUZA I-Campania de pe Facebook
De unde inainte cu trei luni de inceperea campaniei electorale ,internautii nu aveau nimic cu Victor Ponta, ba din contra era considerat ,,regele facebook-ului " prin numarul record de like-uri la pagina oficiala si existau extrem de rare comentarii negative la adresa sa, deodata s-a produs o schimbare la 180 de grade si practic siteul de socializare ,, a luat foc " .
Cauza pe care toate mintile asa zis luminate din lumea analistilor politici , se feresc sa o spuna pe fata , a fost reprezentata de semnarea unui inteligent protocol de colaborare intre staff-ul candidatului Iohannis si administratorul din fata a unei renumite platforme on-line pretinse a fi civice, in spatele careia se afla cunoscuta  Mungiu Pippidi .
Din acel moment , pe facebook a inceput macelul la adresa candidatului social-democrat .
Peste 1500 de conturi false in spatele carora se aflau un grup de tineri platiti sa faca acest lucru, au impanzit pana la saturare mediul on-line , senzatia creata de ei prin postarile si comentariile extrem de agresive, in randul tinerilor de pe facebook fiind aceea ca oponentul lui Klaus Iohannis este nu doar dusmanul lor ci al intregii planete.
De aici pana la efectul ,,de turma" al facebook-istilor nu a mai fost decat un pas , un pas mic, sustinut si se vede clar acum , castigat.
Mai mult, surse din presa centrala sustin ca in campania de pe facebook s-au pompat peste 1, 3 milioane de euro , fapt explicabil de altfel dupa analiza de mai sus.

CAUZA II - Familiile ramase in tara a celor din diaspora
Asa cum spuneam mai sus, analizele simpliste facute pe genunchi, a unora cu mari pretentii de formatori de opinie s-au oprit la faptul ca exclusiv votul celor din diaspora a fost decisiv si neglijand total faptul ca mai mult decat atat s-a intamplat un fenomen extraordinar, un fenomen neanticipat de absolut nimeni, votul familiilor ramase in tara a celor din diaspora , in special al celor ce nu au putut vota .
Este bine cunoscut faptul ca inclinatia parintilor la o anumita etate este aceea de a se lua dupa sfatul copiilor , mai ales daca acestia se afla intr-o situatie mai delicata , in cazul nostru,lipsa locurilor de munca din tara si plecatul in strainatate nu pentru castiguri fabuloase ci doar pentru simplul motiv de a-si castiga existenta.
Asa s-a intamplat si acum.
Intre cele doua tururi de scrutin dupa problemele cu votul din diaspora, zeci de mii de telefoane si rugaminti disperate de a iesi la vot si a vota cu un anume candidat adresate parintilor ramasi in tara au venit de la tinerii plecati afara .
Aici a intervenit inrairea unei bune parti a indecisilor si in unele cazuri schimbarea pe ultima suta de metri a opiniei altora care initial votasera cu un alt candidat.
Daca veti face un simplu calcul al celor care au votat in strainatate pro Iohannis , aprox. 300.000 de persoane inmultite cu cel putin doua sau trei persoane ramase in Romania (mama, tata sau sora , frate ) ,adaugand o marja de eroare de plus, minus 4-5 %  , veti observa ca rezultatul va  arata exact diferenta dintre cei doi candidati .
Concluzia este una foarte clara si care trebuie recunoscuta , unele metode clasice  de campanie au fost depasite , iar toate asa zisele ,,smecherii" de campanie fac parte din joc .
,,Cinste invingatorilor, onoare invinsilor !"

Un comentariu:

  1. corect.
    marile revolutii in lume in ultimul timp se coc pe facebook.
    cine e facebook ?
    o creatie a CIA...de aici trageti concluziile

    RăspundețiȘtergere