restaurant tresor calafat

restaurant tresor calafat

mall ElectroputereParc-Craiova

mall ElectroputereParc-Craiova

marți, 12 aprilie 2016

CUTREMURATOR- Scrisoarea Denisei din Londra catre calafeteni: ,,Nu ne condamnati mai oameni iarasi la suferinta, fiindca dorul de acasa ne omoara... ! "

In sera zilei de 11 aprilie, pe adresa de mail a ziarului Adevarul de Calafat si probabil pe a tuturor ziarelor cunoscute in mediul on-line din Calafat, s-a primit o scrisoare mai mult decat emotionanta de la o tanara mamica calafeteanca pe nume Denisa M., plecata la munca in Anglia, departe de parinti si de un copil de numai 9 ani.
Va redam mai jos scrisoarea care induioseaza  pana si cel mai indiferent si rece om care ar citi-o :


,, Mi-e dor de mor de acasa ,de familia mea si de aerul curat al
Dunarii ! Si ce? Pe cine ar interesa din Calafat ca la fel ca mine , aici la Londra si in alte orase din Anglia, Spania, Italia sunt mii de tineri din Calafat,unii cu studii si mastere,nu plecati, ci alungati ca niste câini maidanezi ?
Probabil pe nimeni.Dar poate acele siteuri de stiri din Calafat unde ma uit si eu in fiecare seara cand vin de la munca vor duce mesajul meu catre voi.Zic poate.
De ce? Fiindcă zilele acestea urmărind facebook-ul sa văd ce se mai întâmplă în orașul meu, am rămas pur și simplu oripilată și mâhnita.
Calafatul meu a ajuns ca o halcă de carne din care haite de hiene din politică se bat pentru a apuca bucata cea mare.Cata zbatere pentru ce?Ce comoara se ascunde la primaria orasului de cei care sunt acum nu vor sa o dea altora,iar ceilalti vor sa ajunga ei la ea?
Nu îmi place politica și nu mi-au plăcut niciodată politicienii fiindcă nu mi-au demonstrat în nicio clipă că pe vreunul l-ar interesa omul de rând.Dar totusi trebuie sa ii alegem,zic si eu.
De trei ani de când  sunt aici printre britanici nu am cunoscut niciodată bucuria ci doar satisfacția indusă de niște amărâți de bani care oricât m-as strădui nu pot pansa rana și dorul de ai mei de acasă. Plâng seara mereu și mă  culc cu ochii roșii de atata plâns si durere de soarta pe care nu mi-am ales-o eu ci fără voia mea, o clasă politică locală profund coruptă mi-a schimbat-o și ma obligat sa o trăiesc departe de tot ce iubesc cu adevărat.
Mai mult decat frumosul atribut de tanara, sunt mama.Copilul meu in varsta de aproape noua ani este departe de mine si doar o camera web mai imi alina dorul nespus de mare fata de el.
Vă mai rabdă D-zeu mult domnilor si doamnelor politicieni pentru suferintele pe care ni le pricinuiti?
Profitați intr-un mod extrem de abject de faptul ca noi oamenii de rând nu suntem apărați de nimeni,  ați corupt tot și controlați tot.
Când vreodată în tara mea si mai ales în orașul meu, eu și majoritatea tinerilor ca mine am putea câștiga o pâine netrecuta prin mâinile voastre otrăvite ?
Nu vă e rușine de dezastrul pe care l-ați provocat în această țară și cu precădere în orașul meu?L-ati ruinat voi si interesele voastre sub privirile noastre,oarecum suntem complici.
Ce v-am făcut noi?
Probabil ca nu v-am facut și din această cauză profitați de noi luandu-ne dreptul la viață.
Ce vină au copiii noștri sa ne vadă triști și incapabili sa le dam un răspuns pe înțelesul lor de faptul că nu putem să le asigurăm o bucată de pâine acasă lângă ei ?
As vrea sa-mi adorm copilul citindu-i seara povesti, așa  cum m-au crescut ai mei pe mine.Dar nu pot.
Și nu din vina mea ci din cauza voastră hienelor fără saț.
Furați,  furați, mințiți,va faceți rude intre voi ca sa furați tot, ca să vă fie bine vouă și plozilor voștri.
Dar fericirea ati cunoscut-o vreodata in adevaratul sens daca tot aveti bani, nu înțelegeți ca banii furați poartă blestemele noastre ale celor mulți de la care i-ați luat ?
Ne  îmbătrânesc părinții care au clădit această țară cu gândul să ne-o lase moștenire, am vrea sa stăm lângă ei și sa le alinam bătrânețile, îmbătrânim și noi și îmbătrânim urât din cauza voastră.
As vrea să mă strângă mama si tatal meu în brațe nu doar de Craciun și de Paști ci atunci când sufletul meu o cere și o cere foarte des plecată fiind printre straini.Oare ei cat or suferii pentru mine ca orice parinte pentru copilul lui?Oare or mai avea timp sa se gandeasca si la bolile lor?Acum sunt pe post de parinti si la nepotel si incearca sa il educe asa cum m-au educat si pe mine.Eu una l-as invata cu totul si cu totul alte reguli de viata ca sa razbeasca.
E greu sa înțelegeți voi durerea noastră  fiindca noi nu contăm nici măcar la vot fiindcă votul îl furați oricum,dar noi vă intelegem si va vedem fie si la televizor chinurile voastre lăuntrice și nu ne puteți păcăli cu aparente perfide. Ne-ați transformat în sclavi dar nu și în proști.
E greu sa duceți povara banilor furați de la noi și poate ați devenit cei mai buni prieteni ai sedativelor ca sa puteți minții două trei ore de somn pe noapte.
Cu toate astea noi nu va dorim răul cum ni-l doriți voi ci va dorim putere de a înțelege că banii necinstiti va vor distruge mai repede decât va imaginați.
Calafetenii mei și poate și eu dacă voi fi în țară vom trebui să ne alegem un nou primar în iunie,ce este de facut ma intreb si eu poate ca si voi?
Va rog pe toti dragii mei sa discernem cu mintea limpede si sa ne orientam cu cat mai multi catre acel om care inspira incredere si care ne poate reda si noua celor siliti sa plecam afara,o farama de speranta ca ne vom putea intoarce acasa intr-o buna zi,unde ne este locul langa copii, parinti si prieteni la un loc de munca de la care sa ne asiguram un trai cat de cat decent.
Nu ne condamnati mai oameni iarasi la suferinta, fiindca dorul de acasa ne omoara,iar intr-o alta buna zi vom fi alungati si de aici precum migranti musulmani!Casa noastra nu e aici!
Inchei spunandu-va din adancul sufletului ca mi-e dor, imi este dor de mor sa va revad zambind alaturi de mine,cetateni simpli cu aspiratii ca si mine,deocamdata umiliti dar nu si prosti!
Pe curand dragii mei,m-am racorit, asa cum spune o vorba romaneasca !!!!!!!!!!!! " 

Cu drag si speranta,
Denisa M - romanca si olteanca din Calafat in London UK







15 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Citesc si -mi curg lacrimile fara sa vreau!Adevarat dureros si revoltator!

      Ștergere
  2. Draga Denisa, te inteleg perfect. Ai dreptate in tot ceea ce spui. Cunosc foarte multe persoane care si au lasat copiii in grija bunicilor deoarece ei nu isi permiteau sa le ofere un trai decent in acest oras, un oras in care, cu cativa ani in urma, nu gaseai blocuri in care sa nu fie luminile aprinse de sus pana jos. In schimb, acum, mai vezi cate o lumina ici colo, la cateva blocuri diferenta. Eu fac parte din categoria celor care inca au ales sa nu paraseasca Calafatul, orasul Rozelor. Inca sper ca acest oras al copilariei mele sa isi revina, sa ofere locuri de munca si posibilitati de dezvoltare. Trebuie sa ne trezim la realitate. Cu multa durere spun toate acestea. Am facut o facultate, Fizica, am invatat mult, am pierdut nopti ca sa fiu mereu cu cea mai mare medie. Anul acesta termin masterul si o sa urmez doctoratul tot in Fizica. Inca din primul an de facultate am obtinut bursa de merit, bursa ce o am si la momentul actual. Am zeci de diplome de la diferite concursuri, am luat locul 3 pe tara la concursul national de fizica, in 2013 m am numarat printre cei 8 studenti romani din tara, din cele 5 centre de Fizica din tara, care a mers in Rusia la JINR, Joint Institut to Research Nuclear. Si toate acestea pentru ce? Acum sunt cadru didacti la comuna desigur. In Calafat nu am putut obtine un post. Raspunsul care mi s a dat a fost ca nu pot primi acel post de cadru didactic deoarece nu merg in campanii cu un partid al carui nume evit sa il dau. Fiica actualului primar lucreaza la Spitalul Municipal, pe ce post, Dzeu stie. Si pe buna dreptate, nu cred ca are capacitatile mele. Mi am incercat si eu norocul, am dorit sa lucrez la Spitalul din Calafat, pe un post de Fizician la Radiologie, sperand ca va avea loc un concurs in adevaratul sens al cuvantului.S au cerut 6000 euro ca sa fie ocupat acel post, bani de care nu dispun. In acest moment, postul este ocupat de un domn care habar nu are despre Radiologie sau Fizica, dar este postul lui, ce sa mai facem?!!!!! Oare este corect ce se intampla in acest oras???? Nimic nu este corect. Cand o sa ne trezim la realitate??????

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea, cu cuvintele tale frumoase nu ai sa schimbi nimic, suntem multi in situatia ta.Sa ai o viata frumoasa,esti tinara...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord in totalitate.Multi au plecat afara dar sincer nu i-a fortat nimeni.De ce nu ati ramas in tara si impreuna sa-i scuturam pe ce-i pe care ii acuzam (pe drept),Eu aveam 21 de ani la revolutie si puteam pleca ,dar am ramas sa-le stau sula in coasta acestor politicieni,problema e alta toti suntem bolnavi de tradare,indolenta,comoditate,ne complacem in mizeria lumii.Sincer din punctul meu de vedere eu pe cei care au plecat din tara ii consider slabi, foarte slabi sa nu spun ca-i consider lasi.Eu mi-am spus cuvantul intotdeauna,m-am certat cu toti cei cu conceptii care distrug tara asta si de 25 de ani stau cu iataganul deasupra capului.Si eu mi-am parasit orasul si familia de baza plecand la 180 km de Oradea ,dar in tara,lucrez si suport din greu multe nedreptati"occidentale" pentru un pumn de bani ,incerc sa schimb si sa influentez mentalitatile oamenilor din jurul meu si nu-i usor.STAU SI SUPORT CU INDARJIRE TOATE NEMERNICIILE CAPITALISMULUI SALBATIC DIN ROMANIA.Cred ca nu am sa plec si nu am sa renunt sa lupt pana voi murii impotriva mentalitatilor bolnave din Romania si pentru ce?? Pentru un pumn de bani mult ,mult mai putini decat cea ce castiga romanii plecati la munca instrainatate.

      Ștergere
  4. TRIST,emotionant si real,mesajul.Inså,imi permit så citez un pårinte ortodox care spune asa ''Viata pe påmint este tot timpul tensionatå si råstignitå intre idealurile noastre si modul lui Dumnezeu de a gindi propria noastrå viatå ''Vå doresc tuturor ,din suflet,Doamne Ajutå.
    ps,M-am nåscut in Poiana Mare [Carmen Felicia ]

    RăspundețiȘtergere
  5. Mamă cât mă inraieste scrisoarea acestei fete i-aș nenorocii pe ăstia de ne conduc acum mama lor de banditi

    RăspundețiȘtergere
  6. Este virală această scrisoare pe net datorită acestei fete de care ar trebui sa fim mândri în primul rand noi calafetenii Ea a vrut sa ne transmită un mesaj

    RăspundețiȘtergere
  7. Suntem mult prea mici pentru o "putere "atat de mare :(

    RăspundețiȘtergere
  8. Cea mai mare si grea lovitura data tinerilor in primul rand,apoi tuturor cetatenilor acestei tari este sa-i determini sa munceasca pentru alti,iar tara ta sa o lasi sa se prabusasca,am permis prea mult romanii trebuie sa fie stapani in tara lor,sa munceasca sa traiasca liberi si sa fie respectati. Romania are nevoie de valori ,de oameni minunati,nu mai vrem sa fie umiliti prin tari straine,sa traiasca in umilinta si in durere.Aici e locul tuturor,aici trebuie sa ne facem conditii de munca si de bunastare,dupa 1990 sa furat mult de grupuri de interese,este momentul sa spunem stop ati furat destul...acum este timpul sa lasati locul celor care se umilesc afara sa se intoarca acasa si sa construiasca o Romanie pentru romani...felicitari Denisa si milioanelor de romani care muncesc cinstit in afara tarii va asteptam acasa si va promitem ca va ajutam sa ne refacem tara si sa fim stapani la noi acasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. De acord cu toate scrisorile si eu in aceeas postura ma aflu,. Tot olteanca sunt de la Cetate, sa ne unim cu totii sa schimbam totul din radacini altfel nimic nu vom face. Ei ssu înmulțit iar noi cei multi ne_ am raspindit, departe de tot ce ne_ a fost dat de la Bunul Dumnezeu.

    RăspundețiȘtergere
  10. Tinere fizician,formeaza o echipa si puneti-va in fruntea unui ong-u. Adunati-va si cereti-le organizat,politicienilor sa se achite de obligatii. Sesizati neregulile in mod organizat si grupati.Am avut norocul sa fiu elevul unui liceu de elita din Calafat(1968-1971) si al unor profesori exceptionali de pus in rama istoriei invatamantului romanesc(Excelentele Lor :Lelius Mandroi,Rotaru,Leoveanu, Parapancea, Sandu Alexandru,Parvulescu,Mistoi,Mitroi,Resteanu etc. Imi cer iertare celor care-mi scapa memoriei(peste 60 de ani)!Acum Calafatul e in agonie si nu vrea sa moara. Tinerii, faceti ce trebuie!Va plangeti pe net, va cititi intre voi...Nu-i asta solutia.

    RăspundețiȘtergere
  11. aveti grija ce gunoi votati de data asta

    RăspundețiȘtergere
  12. Da!!!Aveti cu totii dreptate.Orice spuneti e adevarat.Vreau sa va povestesc eu insa istorioara vietii mele incepand cu copilaria mea!M am nascut in Calafat in anul 1965!Nu stiu sa ma fi gandit vreodata ca mi lipseste ceva.Cand eram mai mic ma jucam pe strazi cu ceilalti copii.Merge am la scaldat mancam morcovi de prin gradini mai sterpele am cate o cireasa merisoare caise,sa nu mai zic de dude si corcoduse.si ca sa nu vin degraba acasa mai luam in buzunar cate o punguta facuta cornet din hartie in care pune am zahar pur si simplu!Era perfect.Ca si acum in 2017 parintii mei cautau sa puna pe masa de ale gurii si sa ne educe cum stiau ei mai bine!Lucrau pe o bruma de banuti suntvsigur ca sinei considerau ca nu s destui pentru cat ar fi avut nevoie!Mai tarziu a trebuit sa mergem la scoala!Primul gand era sa scapam si sa mergem la joaca!Totul era perfect!Nu ave am vize nici sa trecem la Bulgari.Trebuiau niste formulare pentru pasaport conditii austere se aprobau greu am vazut ani de a randul pe raft acele formulare necompletate!Toata lumea spera!Dar dincolo de speranta,exista o statornicie si o apropiere intre noi ca frati eu eram baiatul si mai am doua surori una mai mica si alta mai mare!Parintii?Si ei se mai certau se mpacau se luptau cu viata si neajunsurile din acele vremuri.Niciodata nu a fost altfel.Exista lupta pentru supravietuire.Rate la banca CAR lucru zilnic de dimineata pana seara.Dar eram toti acolo.Asta este tot ceea ce i frumos si aramas in mintea mea.Acea etapa a colilariei si adolescentei mele.Cand mai tarziu am simtit ca se poate am plecat de acasa sa lucrez sa mi fac o cariera ceva!Eu am ales asta.In cariera am reusit am avut o viata cu multe impliniri financiare mi am vazut parintii doar la doi trei ani cand ajunge am si eu de sarbatori!Mai tarziu dupa cum e viata ai mei s au stins rand pe rand.Acum suntem doar noi fratii.De multe ori ma gandesc daca nu plecam,eram alaturi de toti ai mei.Casa parinteasca mi ar fi fost adapost putinul pamant da si acum roadele care le dadea pe vremea cand eram copil daca cineva l ar cultiva!Avem nevoie de atat de putin sa putem fi fericit alaturi de cei dragi si noi alegem gresit sa traim departe sa i lasam pe cei dragi sa ne macine dorul si suferinta iar cel mai simplu lucru nu il facem!Nu politica este de vina.Nu regimurile prin care am trecut si trecem.Nu cei care fura si mint si inseala.Nu i niimeni vinovat de ceea ce ni se intampla.Este doar alegerea fiecaruia!Banii?Sunt doar un efect.Asa cum este legea universala.Cauza-efect.Daca ceea ce facem la straini ca ne impun regulile lor,am fi instare sa facem la noi de buna voie si cu responsabilitate,efctul nu ar intarzia sa apara!Acum avem informatii si bune si rele si de toate dar noi alegem facebook sa privim minciuna si fatarnicia si tot felul de informatii care ascund adevarata fata a fiecaruia.Dar cine ne opreste sa citim sa vedem sa invatam ce fac altii pe unde umblam prin lume care nu au Dunarea noastra nu au acces peste pod la Bulgari nu au campia roditoare in care se gaseau de toate cand eu eram copil!Nu au nimic sa ne dea din bogatia la care Noi renuntam!Oameni buni haideti acasa langa copiii si parintii vostri si cu tot ceea ce ati invatat printre straini sa vedeti ca habar n aveti de ce sunteti in stare sa faceti acasa alaturi de cei dragi!Este atat de simplu si de usor.Va faceti bine voua si puteti sa si ajutati pe cei care inca nu au gasit raspuns la intrebarile lor!

    RăspundețiȘtergere