Nicoli Marin-Director General la SC Parc Industrial Craiova SA |
Cele opt hectare de teren primite de judeţul Dolj de la Ministerul de Interne, la schimb pentru o suprafaţă de la Aeroportul din Craiova, nu îi mai ajung Parcului Industrial. O firmă turcă, Eti Gisa Sanayi, producătoare de biscuiţi, a cerut cu insistenţă o suprafaţă de teren în Parcul Industrial, unde vrea să relocheze o fabrică în care să investească peste 30 de milioane de euro şi să angajeze circa 315 persoane. Pentru aceasta are însă nevoie de un teren cu anumite dimensiuni. „Cele opt hectare de teren nu sunt de ajuns, oricum am pune fabrica. Ei vor un teren cu o lungime de 412 metri. Am studiat problema şi am descoperit că la marginea parcului s-au făcut două erori materiale în hotărârea de guvern prin care ni s-a atribuit teren: 20 de hectare nu au fost trecute în hotărâre, iar o suprafaţă a fost trecută de două ori. Acestea sunt cele 20 de hectare“, au
Conform proiectului aprobat ieri de consilierii judeţeni, terenul de 20 de hectare pe care consiliul vrea să-l pună la dispoziţia firmei turce aparţine, în prezent, domeniului public al statului şi este în administrarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
În schimb, un proiect care viza transferul din proprietatea judeţului în cea a statului a unui teren de aproape 9.000 de metri pătraţi a fost scos de pe ordinea de zi. Terenul fusese solicitat de Ministerul Afacerilor Interne, care dorea să extindă complexul de pregătire sportivă şi instruire pentru jandarmi, dar se pare că decizia a fost amânată.
declarat reprezentanţii CJ Dolj.
Cadou forţat de la Finanţe
Până la emiterea unei hotărâri de guvern, CJ se poate bucura că i-a pus Dumnezeu mâna în cap. Desigur, vorbim de un Dumnezeu administrativ, în cazul de faţă de Curtea de Conturi. Un control făcut de această instituţie în urmă cu trei ani a scos la iveală faptul că Taxa pe Valoarea Adăugată plătită de CJ pentru investiţiile în Aeroportul Internaţional Craiova ar trebui returnată de Fisc. Numai că Fiscul s-a codit ani buni până să returneze banii, iar acum se vede obligat să plătească şi penalităţi de întârziere. „Aeroportul s-a pomenit cu circa şase milioane de lei. Era o dispută de trei ani. Un control al Curţii de Conturi a constatat că aeroportul trebuie să-şi ceară înapoi TVA-ul pentru investiţiile din etapa I. Finanţele nu au dorit să dea banii uşor, am stat la coadă, dar acum ne-a venit rândul“, au spus oficialii CJ Dolj. Din aceşti bani, consiliul va investi peste trei milioane de lei pentru dotarea aeroportului. Este vorba de o scară de îmbarcare/debarcare pasageri care să corespundă dimensiunilor avioanelor, un degivror pe timpul iernii şi un lift pentru persoanele cu handicap.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu