restaurant tresor calafat

restaurant tresor calafat

mall ElectroputereParc-Craiova

mall ElectroputereParc-Craiova

sâmbătă, 14 iunie 2014

Podul ,,NEW EUROPE" Calafat-Vidin, implineste 1 an ! LA MULTI ANI !

 Azi, 14 IUNIE 2014, celebrul pod peste Dunare dintre Calafat si Vidin, denumit ,,New Europe" implineste 1 an de la marea deschidere din 2013 la care au participat numeroase oficialitati din Romania, Bulgaria cat si din partea UE!
Deschiderea din 14 Iunie 2013 a grandiosului Pod Calafat-Vidin a reprezentat o mare si necesara gura de oxigen pentru costurile operatorilor din domeniul transporturilor cat si pentru turistii care aleg sa plece in
concediu in Bulgaria, Grecia,Turcia e.t.c.
La un an de la deschiderea celui mai important pod peste Dunare construit intre cele doua tari vecine si prietene, Romania si Bulgaria, putem spune din datele oficiale prezentate ca acest obiectiv reprezinta cel mai mare succes bilateral intre cele doua tari, traficul depasind si cele mai optimiste asteptari .
Atractivitatea acestui pod pentru transportatori cat si pentru turisti a crescut de la o zi la alta datorita politicii manageriale a firmei care administreaza acest obiectiv.
Astfel, timpii de asteptare au fost redusi la maxim,au fost implementate cele mai operative programe de lucru iar costurile extrem de scazute percepute ca taxa de pod in comparatie cu alte puncte, au garantat succesul.
Ziarul Adevarul de Calafat la acest ceas aniversar, ureaza in numele cititorilor sai, La Multi ani si cat mai mult trafic !

De retinut...
În octombrie 1998, la întâlnirea Trilateralei Grecia-România-Bulgaria, desfășurată la Delphi, în Grecia, președintele bulgar Petăr Stoianov și premierul grec Costas Simitis au pledat pe lângă președintele român Emil Constantinescu pentru construirea podului în zona Vidin-Calafat. Presa bulgară, preluată și de presa română, relata la încheierea lucrărilor Trilateralei că Bucureștiul continuă să se opună construirii unui pod în zona vestică a graniței comune (Vidin-Calafat), deoarece prin acest amplasament se va reduce drastic lungimea tronsoanelor traversate pe teritoriul României.[60][61]
Pentru a încerca ieșirea din impas dar și pentru a-și impune amplasamentul ales, autoritățile de la Sofia au sugerat autorităților române, în primăvara lui 1999, că ar putea accepta să finanțeze singure construcția podului, România urmând să plătească doar infrastructura de acces la pod de pe malul românesc. Pe 13 martie 1999, după lucrările Trilateralei Grecia-România-Bulgaria ținute la Sinaia, președintele român Emil Constantinescu anunța, preluat de presa românească, faptul că „autoritățile de la București studiază în prezent inițiativa Bulgariei de construire a unui pod peste Dunăre în zona Vidin-Calafat, a cărui finanțare să fie asigurată în întregime de autoritățile de la Sofia”.[62] Constantinescu mai preciza că a abordat această problemă în cursul unei întâlniri bilaterale cu omologul său bulgar, Petăr Stoianov.
Pe 14-15 mai 1999 s-a ținut la Lvov, în Ucraina, cea de-a șasea Conferință la nivel înalt a țărilor Central-Europene. La conferință, președintele român Emil Constantinescu a declarat că România ar putea să-și reconsidere poziția față de construirea podului peste Dunăre la Vidin-Calafat. O lună mai târziu însă, Traian Băsescu, ministrul român al Transporturilor de la acea dată, declara că Bucureștiul refuză să discute construcția podului la Vidin-Calafat, sugerând în schimb realizarea la Turnu Măgurele-Nicopole a unui sistem hidroenergetic și de navigație similar cu Porțile de Fier. Suplimentar, pe barajul acestei hidrocentrale s-ar construi o autostradă și o cale ferată.[58]
În octombrie 1999, la întâlnirea de la Salonic a Conferinței Internaționale pentru Reconstrucția Balcanilor, decizia amplasării noului pod a fost din nou amânată, România susținând construcția lui la Turnu Măgurele-Nicopole sau la Silistra-Călărași, iar Bulgaria insistând pentru zona Vidin-Calafat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu